6 דברים שאתם חייבים לדעת על לידים לעסקים

6 דברים שאתם חייבים לדעת על לידים לעסקים

לידים הם פרטי קשר שלקוחות פוטנציאלים השאירו על מנת שתיצרו איתם קשר. לידים פשוטים מכילים בדרך כלל שם, מייל ומספר פלאפון אך לעיתים ישנם גם לידים איכותיים יותר אשר מכילים יותר מידע כמו במה בדיוק הם מתעניינים, מהיכן הם, קובץ מצורף וכד'.

במאמר שלפניכם הבאנו לכם 6 דברים שאתם חייבים לדעת על לידים: איך מביאים אותם, מי צריך אותם, איך מחשבים עלות לליד וכד'.

מי חייב לקבל לידים באופן שוטף?

מדובר בעיקר בנותני שירות: החל מאנשים שמעבירים הרצאות, קורסים וסדנאות בתחומים שונים, דרך מעצבי פנים וייצרני שלטים ועד לרופאים, מטפלים וחברות ביטוח. רבים מהעסקים הקטנים והעצמאיים בישראל מתקיימים מקבלת לידים באופן שוטף מערוצי הפרסום השונים.

איך מביאים לידים?

יצירת משפך לידים במילה אחת: פרסום. הפרסום שהכי עובד ומביא הכי הרבה לידים (ואיכותיים) הוא פרסום באינטרנט. פייסבוק, גוגל, אינסטגרם ויוטיוב- כולן יכולות לייצר לכם לידים. בכל אחת מהן עלות הליד תהיה שונה ולא כל פלטפורמה מתאימה לכל עסק אך לפחות אחת מהן צריכה להתאים לעסק שלכם. הכל תלוי באיפה נמצא קהל היעד שלכם וכמה קשה להגיע אליו.

את הלידים ניתן לקבל דרך טפסי לידים של פייסבוק (לאחרונה גם גוגל הוציאה אופציה של טופס לידים מובנה משלה) או דרך אתר או דף נחיתה שבו אנשים משאירים פרטים והם מגיעים אליכם במייל או למערכת ה-CRM שלכם- מערכת לניהול לידים אשר אוספת את כל הלידים ממספר מקורות למקום אחד ומאפשרת לכם לנהל אותם. 

איך מחשבים עלות לליד?

אם אתם רוצים לחשב איזה סכום משתלם לכם להוציא פר ליד, חשבו כמה שווה לכם ליד שנסגר וכמה אתם מוכנים "להפסיד" כדי להביא אותו. אם ליד שנסגר שווה לכם 1000 שקל ואתם מוציאים 1500 כדי להביא 10 לידים ואחוז הסגירה שלכם (עם אחד מכל כמה לידים אתם מצליחים לסגור עסקה) הוא 10% כלומר אתם סוגרים אחד מכל 10, סימן שלא משתלם לכם. בזבזתם 1500 שקל והחזרתם רק 1000, כלומר הפסדתם 500 לא כולל התשלום שאתם משלמים למנהל הקמפיין שלכם. כדאי לקחת בחשבון שבתחומים מסוימים הלקוחות הם לקוחות שמשלמים ריטיינר חודשי או שהם הופכים ללקוחות חוזרים ואז הלידים שלהם יקרים יותר בהתאם.

איך לטפל בלידים?

בין אם  בעל העסק מטפל בלידים או מישהו מטעמו, חשוב לוודא שהלידים מטופלים בצורה טובה. מה זה אומר?

  • הכינו תסריטי שיחה נכונים.
  • טפלו בהם מהר!
  • תנו ללקוח תחושה טובה.
  • בסוף השיחה נסו לקבוע שיחה נוספת במידה והוא רלוונטי.
  • בצעו פולו-אפ: תחזרו אל המתעניינים לאחר מספר ימים כדי לראות מה החליטו.

איך לנהל את הלידים?

ניהול הלידים צריך להיעשות דרך מערכת CRM כלשהי או לפחות דרך GOOGLE SHEET. כדאי למיין אותם לפי קמפיינים ובאיזה שירות התעניינו.

המלצה: כתבו לצד כל ליד מי טיפל בו (אם יש יותר מאדם אחד שמטפל בלידים) ועל מה דובר בשיחה. בנוסף דרגו את איכות הליד כדי שמנהל הקמפיין ידע האם צריך לחדד את הקמפיין או לבצע בו שינוי כלשהו כדי להפוך את הלידים לאיכותיים יותר ולהגדיל את אחוז הסגירה.

אנחנו מומחים בהבאת לידים איכותיים לכל בעלי העסקים!

אנו מייצרים ללקוחות שלנו לידים איכותיים במגוון תחומים: החל מלימודי צלילה ושייט ועד להשתלות שיניים ופרויקטים למגורים. אנו בונים את האסטרטגיה הנכונה לעסק שלכם ואת הקמפיינים עצמם ועושים להם אופטימיזציה עד שכל ליד שמגיע הופך להכי איכותי שאפשר. כל מה שיישאר לכם לעשות זה לקבל את הלידים ולסגור אותם.

תמונה של משרד WEDOMEDIA
לא יודעים איך להתחיל?
תנו לנו לעשות את העבודה!
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 30 ביקורות
×
js_loader